středa 6. února 2008

Překvapení v Trabzonu

Jak sám název článku napovídá, jedná se o další (zřejmě předposlední) část mého a Michalova působení v rámci turecké SO Tour. Letět jsme začali okolo déváté hodiny večerní, takže trochu toho světla jsme si museli přidat, abychom na sebe pořádně viděli. První leg nic zvláštního, jen cílové letiště bylo asi 4500 ft vysoko, což je pro našince trochu nezvyk. Avšak druhý let přinesl drobné překvapení. Nejenže z poměrně hnusného oparu v místě odletu se vylíhnul krásný pohled na severní pobřeží Turecka, ale moji pozornost upoutal malý bílý flek kousek od břehu. Michal ho neviděl, usoudil jsem, že je to další ze zmršených mraků vzniklých vlivem nastavení jejich nízkých detailů. Po klesnutí na 3000ft a pohledu z virtual cockpitu za využití maximálního zoomu jsem zjistil, že to je výletní loď:) Chvíli jsem trochu nechápal, pak mi došlo, že to je poslední ze třech volně stažitelných scenérií, která se dala pro tuto tour využít. Mimochodem, tahle scenérie se docela povedla. Obsahuje i pár hezkých detailů jako jsou zaparkovaná auta, letadlo Turkish Airlines na stojánce i přístav s rybářskou lodí či právě zmiňovanou výletní loď. Tu jsem se pak vydal trochu prozkoumat v Cessně 182RG. V L159 by se okolo ní manévrovalo poměrně těžko:)

Nicméně Cessnu 182RG jsem nezkoušel jen kvůli té lodi. Moje a Michalovo účinkování v tureckých tours ještě zdaleka nekončí. Turecký staff totiž zveřejnil nové tours, mezi kterými je i Masters of Sky tour, čili jedna z mála tzv. Skills tours. Jedná se o lety nejrůznějšími stroji v přesně stanovených podmínkách. V 25 "nohách" se objevují nejen Boeingy, ATRka, Cessny či stíhací letouny, ale i vrtulníky, větroně, vzducholodě či dokonce Flyer bratří Wrightů. U Cessny je udávaná požadovaná rychlost 200 KIAS, proto jsem jí také dnes zkoušel. A vzhledem k tomu, že overspeed limit u C182RG je 180 KIAS, poslal jsem zkusmo mail TR-EC a TR-EAC, třeba z nich něco moudrého vyleze. Rozhodně to je pro nás výzva, tahle tour vypadá víc než zajímavě.

Žádné komentáře: